1 Temmuz 2013 Pazartesi

Nail Shop Paris

Dizinin finalini az evvel izledim ve bir tanıtım yazısını hak ettiğini düşündüm. Nail Shop Paris, MBC kanalının orijinal bir draması. Dizinin konusunu okuduğunuzda sıradan bir kore dizisinden çok farklı olduğunu anlayacaksınız. Hatta bence bu konudan çok güzel bir kitap da yazılabilir.
Öncelikle karakterleri tanıyalım,sırasıyla
Kay, Bunny (Yeo-Joo), Alex, Jin
Bunny, bir internet romanı yazarı. Tam bir yayıneviyle kitabını basmak üzere anlaşacağı sırada, romanının kurgusunun çok sıradan olduğuyla ilgili haberler geliyor ve anlaşma iptal ediliyor. Bunun üzerine Bunny, kendisine sıradışı bir karakter arayışına giriyor. Metroda Alex ile karşılaşıyor ve onun romanı için aradığı karakter olabileceğine inanıyor. Bunun üzerine Alex'i takip ediyor ve bir Nail Shop'ta (tırnak bakımı yapılan yer) çalıştığnı görüyor. Alex'e daha yakın olup onu tanımak istiyor fakat Nail Shop, sadece erkeklerin çalıştığı bir yer. Yine de bu, Bunny'e engel olmuyor. Ev arkadaşının da yardımıyla erkek kılığına giriyor ve Nail Shop'ta çalışmaya başlıyor.

(Çocuksu ev arkadaşı Ji Soo, Bunny'nin güzelim saçlarını keserken)
Bunny, Alex ile ilgili araştırma yaparken bir yandan da ondan hoşlanmaya başlıyor. Aynı şekilde bir erkek olduğunu düşünmesine rağmen, Nail Shop'un maço çalışanı Kay de Bunny'den hoşlanmaya başlıyor. Bir kore dizisi klasiği dediğinizi duyar gibiyim fakat bu dizinin orijinal olduğunu söylerken ciddiydim. Spoiler vermek istemediğimden aşk üçgeni yorumlarımı burada bırakıyorum ^_^

Diziye renk katan diğer bir unsur da Ji Soo ve Jin'in ilişkisiydi. Çok tatlıydılar.
Genelde bu modda takıldılar.

Bunny, küçükken bir Gumiho tarafından kurtarıldığına inanıyor. Gumiho, Kore'nin doğaüstü efsanevi yaratığı. Bu yüzden bir yandan Paris'te çalışırken diğer yandan yazmaya devam ettiği romanın konusu da yarı insan-yarı Gumiho varlıklar hakkında. Her bölüm, Bunny'nin romanıyla ilgili sahneler var. Bu sahneler çok eğlenceliydi. Karakterlerin konuşma tarzı siyah-beyaz efektler vs.
Yarı insan-yarı gumiho Bunny ve Ji Soo
(yeppudaa.com'dan alıntıdır.)
Kay'in bu görüntüsü olmadan bu tanıtımı yapmayı reddediyorum!
Alex severlere de haksızlık yapmayalım.
Nail Shop'un tırnak bakımı yapmak dışında bir özelliği daha var, müşterilerinin sorunlarına çözümler bulmak. Bu sebeple her bölüm, Paris çalışanlarının farklı kişilere yardım etmesini izliyoruz.
(Bunny, müşterinin oğluyla ilgilenirken)
Çocuklar , şekil A1'de görüldüğü üzere, gerçekleri yetişkinlerden daha çabuk farkediyorlar.

Bu dizinin aynı zamanda fantastik unsurları barındırdığını da belirmek gerekiyor. Örneğin, bir bölümde müşterilerinin birini rahatsız eden bir hayaletle ilgilendiler. Bu fantastik unsur, dizinin final bölümünde tavan yaptı ve benim ağzımı açık bıraktı. Nail Shop Paris'in finalini, en şaşırtıcı ve orijinal kore dizisi finali ilan ediyorum.
Açıkçası 9. bölümü, 'Heh yaptınız gene yapacağınızı, yani bir düzgün final yapın arkadaşım! Bu kadar mı zor?' diyerek isyanlarda bitirmiştim. Dizinin klasik bir sona gittiğini düşünmüştüm ama ters köşe oldum. Bu dizinin bir diğer farklı özelliği ise sadece 10 bölüm olması. Bence tadında bırakmışlar, iyi de olmuş.

Nail Shop Paris, benim için farklı bir deneyimdi. Başlarken ne konusu ne de oyuncuları hakkında bilgim vardı. Tam olarak neden devam edip bitirmeye karar verdiğimden de emin değilim. Açıkçası çocukların kızda ne bulduklarını veya nasıl hoşlanmaya başladıklarını da hiç anlayamadım. Sadece izledim ve pişman olmadım. Farkılığı beni kendisine çekti sanırım ya da onun gibi bir şey. Değişik bir şeyler denemek isteyen arkadaşlara tavsiye ediyorum.

İzlemek isteyen arkadaşlar, diziye buradan kolayca ulaşabilirler.

Dizi hakkında görüş bildirmek isteyen veya sorusu olan arkadaşlar yorum bırakabilirler.
Diğer dizi veya kitap yorumlarında görüşmek üzere ^_^

2 yorum:

  1. Yazını okuduktan sonra başlamaya karar verdim aslında daha önce kararımı vermişti fakat birisi bu diziye çerezlik dizi diye nitelendiğinden arka plana atmıştım.Eline sağlık yazını da bloğunu da çok sevdim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :)Eğlenceli bir dizi olduğu doğru ama çerezlik? Bilemiyorum...

      Sil