9 Temmuz 2013 Salı

Erkek Dedikodusu

Bu yazımda erkek dedikodusu yapacak değilim tabii ki. Hiç sevmem ^_^. Bu sadece kitabın ismi ve Derin ile Pera'nın en büyük hobisi. 'Okuyan Us' yayınlarından çıkan kitap, Dizüstü Edebiyat serisinin 7.si. Yalnız bu seri bildiğimiz serilerden değil. Kitaplar farklı blog yazarları tarafından yazılıyor, dolayısıyla her kitabın konusu birbirinden farklı. 'Erkek Dedikodusu'nu da T.B. ve French Oje isimli iki yaratıcı ve samimi blog yazarı birlikte yazmış.



Kitap tam bir yaz kitabı yani kafa boşaltmak için birebir. Derin ve Pera isimli karakterlerimiz ortak arkadaşlarının düğününde, bekarlar masasında karşılaşırlar. Özellikle Pera bu masaya düştüğü için oldukça mutsuzdur fakat Derin'in pozitif tavırları moralini düzeltir. Aynı gece, iki genç beyle de tanışırlar ve bir yandan onları tanımaya çalışırken diğer yandan da birbirleriyle kaynaşırlar. Aslında ikisi de genç, güzel işleri olan, hoş bayanlar, fakat talih yüzlerine gülmemiş ve hep yanlış insanları çekmişler kendilerine.


Kızlar çok samimi ve kendilerine uzmanlık sağlayacak kadar ilişkileri olmuş. Örneğin Pera 'cool' adamların kitabını yazabileceğini iddia ediyor. Bu bilgiler sayesinde kitapta çokça doğru tespit ve ilişkilerle ilgili realistik gözlem var. Okurken çok eğlendim, gerçekten, fakat bir yandan moralim de bozuldu. O kadar çabalayıp uğraşıp doğru insanı bulamamışlar bir türlü.

Bu kitabın çok sevdiğim bir özelliği oldu, bölüm sonlarındaki T.B. ile French Oje'nin "yalnız ben bi'şey söyliycem" bölümleri. En beğendiklerimden alıntı yapmak istiyorum.

French: Eski sevgilinizle hala aynı yarım kürede yaşıyorsanız, tam olarak ayrılmış sayılmazsınız. Üzerinde 10 yıl boyunca hak iddia edebilirsiniz. Mesajlar atabilirsiniiiiz, arayabilirsiniiiiz, sonra...Neden telefonun kapalı diye cırlayabilirsiniz... Bence öyle yani. 
French: Bir saattir ilk buluşma fiyaskosu düşünüyorum ama aralarından en kötüsünü seçemedim. Düzgün geçen bir ilk buluşmam vardı, hatırımda kalmış. Onu anlatsam olur mu? 
T.B.: Cimri bir sevgiliniz ya da kocanız varsa öncelikle sevinin. Çünkü büyük zenginlerin çoğu cimrilikleri sayesinde servetlerini elde etti. Sonra da üzülün. Çünkü sahip olduğu servetten asla size koklatmayacak. 
French: Kaynanaların kötü olduğunu kim söylemiş? Sevgilisinin annesiyle tanışabilen biri mi? Çok şanslısın ben hala hiçbirininkiyle tanışamadım. 
T.B.: Bir kızın evlilik diye sevgilisini sıkboğaz etmesinden nefret ediyorum. Adam isterse teklif eder ne diye sülük gibi yapışıyorlar, gurursuz kızlar. Ha unutmadan hemen benimkine yazmalıyım. Babamlar tatile gitmeden bizim şu isteme işi aradan çıkmalı, nikah gününe de karar vermek lazım, ben sormazsam konuyu hiç açmıyor.

İşte bu şekilde. Aslında kitap 2011'de çıkmış hatta geçen yıl da ikincisi yani bu kitabın devamı çıkmış fakat ben kitabı bir hafta evvel bir sahaftan aldım. Millet sahaflardan klasik falan alır eski basım, ben de iki yıl öncenin kitabını alıyorum sonra da değişim yapıyorum. Evet, öğrenciyim ve çulsuzum. Allah'ım tez zamanda bol para nasip et yarabbim, bi de koccaman kütüphanesi olan koccaman bir ev, arabalardan hiç anlamam ehliyetim de yok zaten ama güzel bir arabaya da hayır demem. Ehliyeti sonra da alırım. Ramazanın ilk günü münasebetiyle şaaptığım duamı burada kesip herkese iyi günler diliyorum. (şimdi herkes okuyunca toplu dua niyetine falan geçer de kabul olur belki?)

Diğer dizi ve kitap yorumlarında görüşmek üzere ^_^

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder