6 Aralık 2013 Cuma

Umutsuz - Collen Hoover

  Lütfen kitabın adına aldanmayınız. Adı umutsuz olsa da insana umut aşılayan bir kitaptı. Sonuna doğru gerçekten moral bozucu, kalp kırıcı olaylar yaşansa da asla umutsuz bir kitap değildi. Sonsuza kadar yalnız kalmayacağını ve sevileceğini bilen bir insan nasıl umutsuz olabilir ki.

  Öncelikle baş karakterleri tanıyalım. Sky, küçükken yalnız yaşayan annesi tarafından evlat edinilmiş, teknoloji erişimi olmayan, evde eğitim görmüş bir kız. Tek arkadaşının (her uslu kızın yanında bulunan çılgın dostlardan)erkeklerle arası fazla iyi olduğundan yaşadığı yerde kendisinin de kötü bir şöhreti var. Gerçi kendisi de az değil fakat takıldığı erkeklere karşı hiçbir şey hissedememe gibi bir problemi var. Ta ki Dean Holder'la tanışana kadar.

  Holder'ın şöhreti Sky'dan da beter. Kardeşinin ölümünden sonra yoldan çıkıp gay bir çocuğu dövdüğü sonra da ıslahevinde kaldığı söyleniyor. Fakat her söylenene inanmamak lazım değil mi? Holder sürekli bir arayış içerisindeydi, Sky ile tanışana kadar.

Kitabı okurken bir çok yerde iki insanın birbirlerine karşı bu kadar açık olup olamayacağını sorguladım. Bu ikili, şimdiye kadarki en uyumlu çift listemin en üst sırasına yerleşti (yok öyle bir liste ama olursa ilk sıradalar ^_^) Dean'in Sky'a karşı koşulsuz sevgisi, yaşadığı her şeyde yanında durması...

Bir çok kişinin kaldıramayacağı şeyler yaşamalarına rağmen, birbirlerine tutunmaları bu kitabın asıl olayıydı bence. Konuya giremeyeceğim çünkü bu kitabın içinde zamanla açığa çıkacak sırlar var ve her birinin öğrenilmesi farklı bir etki yaratıyor. Sizin için bunu mahvetmek istemiyorum.

Kitabın dili gayet hoştu ve yazım hatası farketmedim fakat az evvel anladım ki ingilizcesinden okumalıymışım. Artık kaç günde okurdum bilmiyorum ama orta düzey bir ingilizce yeterli olacaktır. Bazı kelime oyunlarını tam olarak çevirmek imkansız olduğundan anlayamadığım bir yer vardı ki onu da az evvel öğrendim. Like+Love=Live." I live you, Sky" "Seni yaşıyorum, Sky" olarak çevrilmiş ama kabul edelim ingilizcesi kadar tatlı olmuyor.

Başka bir yorumlamada görüşmek üzere ^_^


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder